2016. dec 26.

Gili Air

írta: anatik
Gili Air

Hajnalban buszra ültem, hogy elérjem a reggeli hajókat a Gili szigetekre. Gili 3 kisebb szigetből áll: Gili Trawangan, Gili Meno és Gili Air. Trawangan a legnagyobb és a leglátogatottabb is; főleg fiatalok mennek ide, igazi parti hely bárokkal, élő zenével és varázsgombával.

Gili Meno sokkal kisebb mint Trawangan, főleg nászutasok utaznak ide.

Az én választásom Gili Air-ra esett. (Indonézül az Air vizet jelent és 'áír'-nak kell ejteni - ennek ellenére mindenki Gili 'er'-nek ejti a szigetet, mint a levegőt. Pedig a sziget azután kapta a nevét, hogy a három sziget közül csak itt található édes víz). Ez a sziget is tele van étteremmel, bárral, de sokkal nyugisabb mint Trawangan.

img_2333.JPG

Az egész szigetet 1 óra alatt körbe lehet sétálni. Nem lehet autót, motort használni, így csak sétálni és biciklizni lehet, vagy lovaskocsikázni.

img_2338.JPG

Még Malangban a szállásadóm ajánlott egy szállást a szigeten, mert elpanaszoltam neki, hogy milyen drága ami találtam. És a tipp bejött: egy 4 ágyas, galériás hálóban vagyok, de az elmúlt 2 napban nem volt itt rajtam kívül senki. Nem hirdetik sehol, hogy ennek a bungallós szállásnak van 'dormitory'-ja is. Egy éjszaka 2.400 Ft, és a tenger fél perc sétára található. (A másik szállás 2-szer ennyibe került volna)

 A sziget gyönyörű! Fehér homok, pálmafák, színes halak a vízben. A part mentén végig bárok vannak. Ha fogyasztasz valamit (pl egy frissen facsart gyümölcslé 500 Ft) akkor egész nap használhatod a nyugágyat vagy a medencét. Az ételek 2-3-szor többe kerülnek mint Javan, de ha átváltom annyiba kerül mint otthon: pizza 1.000 Ft, hamburger 1.200 Ft. De nekem ez itt sok, de sikerült megtalálnom a törzshelyem - igaz hogy pont a sziget másik felén van :D A bárt egy helyi család vezeti és főként helyi ételeket készítenek megfizethető áron. Tegnap currys zöldséget ettem, ma pedig sült zöldséget kókusszal - 600 Ft/adag.

 img_2339.JPG

Este sok helyen van élő zene. Hangulatos ezekből a part menti bárokból nézni a naplementét. Egyik este együtt vacsoráztam a Pangandaranon megismert szlovén lányokkal - kicsi a világ :)

Még néhány kép:

img_2270.JPG

img_2281.JPG

img_2282.JPG

img_2283.JPG

img_2284.JPG

img_2285.JPG

img_2286.JPG

img_2287.JPG

img_2334.JPG

img_2335.JPG

img_2336.JPG

img_2337.JPG

img_2341.JPG

Szólj hozzá