2017. jan 16.

Ho Si Minh 3. nap

írta: anatik

Reggel elbúcsúztunk Ajussal, mert folytatja útját északra. Az út során sok embert megismertem, együtt töltünk pár kellemes napot majd elengedjük egymást. Itt ez annyira könnyed és természetes, nincsenek kötelező körök, hogy "majd tartjuk a kapcsolatot", mert úgysem.

Szerintem már említettem, hogy itt Vietnámban nagyon profin állnak a túrizmushoz: kb 10 méterenként találni egy irodát, ahol befizethetsz egy programra, ahol mindent megoldanak helyetted: utazás, kaja, idegenvezető. Ha egyénileg akarnék eljutni ezekre a helyekre, akkor sokkal költségesebb lenne: motort kell bérelnem (itt Saigonban nem akarsz vezetni!), ami annyi mint amennyit befizetek az utazási irodánál (vagy több). És akkor még nincs idegenvezető, akitől érdekes dolgokat tudhatsz meg. Szóval mára befizettem egy Mekong Delta túrára.

Útközben megálltunk a Vĩnh Tràng pagodánál.

Ahol három hatalmas Buddha szobor is található, más-más pózban, amik különböző jelentést szimbolizálnak:

A Mekong folyó a 11. leghosszabb folyó a világon, legnagyobb Ázsiában. 4 szigetecskét látogattunk meg, amin különböző programok voltak - elég turistás volt, de azért voltak érdekes dolgok: megnéztük hogy készítenek édességet a kókuszból, lehetett krokodilt etetni, kostoltunk gyümölcsöket, kígyót simogattunk és csónakáztunk egy mellék ágon.

Kiderült hogy a szállásomban szemben van egy jó kis indiai és egész olcsó is volt.