2016. dec 31.

Mit szerettem/nem szerettem Java-ban

írta: anatik
Mit szerettem/nem szerettem Java-ban

java.jpg

Több mint három hét után búcsúzom Indonéziától. Eddig voltam Javan, Balin, Floresen és Gilin, de mindegyik más. Tévedés azt hinni, hogy aki volt Balin az ismeri Indonéziát! Én még ezzel a négy szigettel sem mondhatom ezt. Esélyes hogy visszajövök még felfedezni a többi részét is.

Mi az ami tetszett Javan:

  • Az emberek rettentően kedvesek, segítőkészek
  • Gyönyörű tájak, tengerpartok, színes élővilág
  • Imádom ahogy a gyerekekkel bánnak, a családot első helyen kezelik.
  • Ojek: olcsó és gyors közlekedési lehetőség
  • Olcsó: ételeken, szálláson sokat lehet spórolni
  • Frissen facsart gyümölcslé fillérekért mindenhol kapható

Ami nem tetszett:

  • Nem igazán törődnek a tisztasággal: szemetesek a tengerpartok és a legtöbb szállás higiéniája sem megfelelő
  • Ugyanazokat a kérdéseket teszik fel: hogy hívnak, honnan jöttél, hová mész.. és a válasz nem is igazán érdekli őket.
  • A látnivalóknál képtelenség úgy nézelődni hogy ne kérjenek tőled közös képet... legalább 20-an
  • Nehezen átlátható a tömegközlekedés és nagyon lassú
  • Még csak most tanulják a túrizmust, ritkák a szervezett utak
  • Fárasztó a folyamatos alkudozás
  • Az ételek nem igazán változatosak; hiányzik a sajt és a rendes kenyér

 

img_2465.JPG

És mi az ami tetszett Gili Airben:

  • Gyönyörű, nyugis környezet
  • Tiszta tenger, változatos élővilág
  • Sok étterem, ahol kaphatóak európai ételek is és sör
  • Gyönyörű naplemente és napfelkelte
  • Egy frissen facsart gyümölcslé fogyasztásával egész nap használhatod a nyugágyakat
  • Sok helyen lehet kártyával fizetni
  • Profi vendéglátás

Mi az ami nem tetszett Gili Airben:

  • Szinte az egész szigetek turisták lakják (sok a német)
  • Java-hoz képest drága, az árak a magyar árakhoz közeliek
  • Amikor rád köszönnek tudod hogy el akarnak adni neked valamit
Szólj hozzá