2016. dec 31.

Hanoi 1. nap

írta: anatik
Hanoi 1. nap

Mielőtt megérkezem egy országba elolvasom hogy hogyan tudok a legolcsóbban bejutni a reptérről a városba, mert szeretném elkerülni a taxizást: egyrészről drága, másrészről előszeretettel vernek át a taxisok. Fórumokon találtam, hogy van helyi buszjárat (7.000 Dong - 90 Ft) vagy gyűjtő busz (30.000 dong - 400 Ft). A reptér információs pultjánál érdeklődtem, hogy hol találom ezeket a buszokat, de csak azt hajtogatták, hogy taxi-taxi... Végül egy katona mutatta meg hová kell menni. A taxisok folyamatosan jöttek, hogy elvisznek - 200.000 dongért.

A taxisoknál összetalálkoztam egy brazil lánnyal, aki szintén próbálta lealkudni a fuvar árát. Mondtam neki, hogy van busz is, meg hozzánk csapódott még egy német fiú, így együtt mentünk be a belvárosba. A szállásunk közel volt egymáshoz így megegyeztünk, hogy egy gyors zuhany után nyakunkba is vehetjük a várost.

Vietnám is nagyon különbözik az eddig meglátogatott országoktól. Az emberek nem igazán kedvesek, ritkán mosolyognak. Az úttesten átkelni kész életveszély: Indonéziában is zsúfolt a forgalom, viszont ott a gyalogosra is figyeltek. Ha nem is adtak neki elsőbbséget, legalább kikerülték - itt ezzel nem foglalkoznak, simán áthajtanának rajtad. Zajos, folyamatosan nyomják a dudát. Viszont minden nagyon olcsó, még talán Indonéziánál is! Az ételek nagyon változatosak és gusztusosak. Egy étkezés 30.000-50.000 dong körül van (400-600 Ft), a sör 200 Ft! És van szénsavas vizük! :D A szállásom 1.200 Ft/éjszaka, igaz hogy egy 12 ágyas szobában, de engem ez sose zavart.

Első körben kerítettünk magunknak valamit enni. Itt is nagyon sok utcai étkezde van, baba-méretű asztalokkal és székekkel. Valószínűleg azért ilyen kicsik, mert a járda közepére zsúfolják össze, így több elfér és könnyebben pakolható. Szerintem egyáltalán nem kényelmetlen így enni, bár nem is vagyok két méteres :)

img_2551.JPG

A robogókkal is simán leparkolnak a járda közepén (itt még viszonylag normálisan, de általában nem lehet közlekedni a járdán):

img_2550.JPG

A házak kicsi alapterületűek, de magasra nyúlnak:

img_2554.JPG

 Ho Chi Minh mauzóleuma:

img_2556.JPG

Hadtörténeti múzeum (sajnos zárva volt)

img_2552.JPG

Az irodalom temploma:

img_2622.JPG

Ezen a robogón az ürge 4 kutyát szállított: a napi séta után a kutyák maguktól foglalták el a helyüket a járművön (és nyugton is maradtak)...próbálnám én ezt Bogival megcsinálni :)

img_2623.JPG

Egyéb képek:

img_2553.JPG

img_2555.JPG

img_2536.JPG

Szólj hozzá