2016. nov 24.

Batu caves és Melaka

írta: anatik

Mivel Kuala Lumpurban láttuk amit látni érdemes ma elhagytuk a várost. Kora reggeli vonattal elmentünk a Batu barlangokhoz. Örültem hogy Richard is velem tartott, mert a közlekedéssel annyira még nem boldogulok. Nehéz kitalálni melyik járat hová megy, hogyan kell jegyet venni stb. Így néz ki a metró jegy:

Batu barlangok: mészkő jegyben található hindu templom. A felső barlangba 272 lépcsőfok vezet fel. Sajnos már megkezdték az előkészületeket a jövő év január/február környéken tartandó Thaipusam fesztiválra, így minden fel volt állványozva és túrva. A lépcsőn felfelé (elég meredek) felvihettünk volna 1-1 vödör cementet :) Találkozhatunk majmokkal is, de az etetésüket kihagynám, elég kiszámíthatatlanok.

Mivel még előttünk volt egy egész nap úgy döntöttünk elmegyünk Melaka-ba, ami a világ örökség része, kb. 150 km-re van Kuala Lumpurtól. Levonatoztunk Tampin-ba, ahol egy istenit ebédeltünk egy helyi kifőzdébe: 2 főételért, 2 sültbanánért és 2 vízért 6 ringitet fizettünk (400 Ft). Itt buszra szálltunk és újabb órát utaztunk Melaka-ba. Aranyos kis város, de a délután pont elég volt rá. Sokkal hangulatosabb lehetne, ha az óvárosból kitiltanák az autókat.

Melaka-ból indulnak buszok Kuala Lumpur-ba, így azt választottuk visszafelé. Fel is szálltunk a buszra (kicsit furcsáltuk is hogy a jegyen található székek nincsenek a buszon)... még indulás előtt szóltak, hogy ez a busz Singapúrba megy. Szép lett volna onnan visszajutni KL-be az éjszaka közepén :) Azért ma is sikerült összehozni egy 7.6 km sétát.

Szólj hozzá

ázsia kuala lumpur backpacker melaka batu caves